Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Kętrzyn zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony gminaketrzyn.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Link do wyniku przeprowadzonej analizy.Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Litery skrótów klawiaturowych w najpopularniejszych (na dzień dzisiejszy) wersjach przeglądarek internetowych:
• [u] - szybki przeskok do bloku: ustawienia dostępności
• [m] - szybki przeskok do bloku: menu główne
• [t] - szybki przeskok do bloku: główny obszar treści
• [s] - szybki przeskok do bloku: wyszukiwarka
• [l] - szybki przeskok do bloku: menu główne/lewe
Wywoływanie skrótów klawiaturowych w najpopularniejszych (na dzień dzisiejszy) wersjach przeglądarek internetowych:
• Google Chrome v 80.X - lewy ALT + [litera_skrótu]
• Mozilla Firefox v 74.X - lewy SHIFT + lewy ALT + [litera_skrótu]
• Internet Explorer v 11.X - lewy ALT + [litera_skrótu]
• Opera 67.X - lewy ALT + [litera_skrótu]
Oprócz powyższych skrótów w każdej z przeglądarek działa pojedynczy przeskok, klawiatury uruchamiamy wciskając przycisk TAB.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Robert Skórka, admin@gminaketrzyn.pl. +48897513666
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Wójt Gminy Kętrzyn,
- Adres: ul. Tadeusza Kościuszki 2, 11-400 Ketrzyn
- e-mail: sekretariat@gminaketrzyn.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Koordynator do spraw dostępności:
Na podstawie art. 14 ust. 5 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 1062) koordynatorem do spraw dostępności w Urzędzie Gminy Kętrzyn została wyznaczona Pani Jagoda Pyrka.
Do zadań koordynatora należy przede wszystkim:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do urzędu,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- monitorowanie działalności urzędu w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Kontakt:
Jagoda Pyrka
Koordynator do spraw dostępności
Urzd Gminy Kętrzyn
ul. Tadeusza Kościuszki
11-400 Kętrzyn
tel. 89-751 36 66
adres e-mail: j.pyrka@gminaketrzyn.pl
Dostępność architektoniczna
- URZĄD GMINY KĘTRZYN, ul. Tadeusza Kościuszki 2, 11-400 Kętrzyn
- Do budynku prowadzą 2 wejścia od ul. Tadeusza Kościuszki (wejście główne) oraz z parkingu na który wjazd jest z ul. Rybnej. Do obu wejść prowadzą schody. Przy schodach do wejścia brak jest podjazdu dla wózków.
- Po wcześniejszym kontakcie, spotkanie może się odbyć na parterze obiektu w wyznaczonym do tego celu miejscu.
- Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze.
- Brak windy oraz toalety dla osób niepełnosprawnych.
- Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W urzędzie nie ma pętli indukcyjnych.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W urzędzie nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848